14 Augusti 2008

Hejhej!

Idag har ja jobbat på dagiset igen! De va skoj, kul å ha någonting att göra på dagarna! :D



Igår pratade ja med jossan i telefon ! :D Mycke trevligt! Och vi fick världens smartaste idé, vi ska tävla om vem som kan gå ner mest i vikt till sista helgen i oktober! Och förloraren bjuder vinnaren på bio och pizza, vinnaren får desutom välja vilkev film vi ska se! Skit bra idé!

Jag har tänkt att ja ska ta och ta tagi mej själv, eftersom min vikt börjar skena i väg till siffror som inte är så hälsosamma och ha i förhållande till min längd!

Så de passar ju jätte bra att ja och jossan ska tävla, för då bli man ju lite mer instäld på målet om man får nån belöning. Och även om ja inte vinner så har jag ju antagligen gått ner lite i vikt i alla fall så då vinner jag ju på så sätt! Men man sliter ju lite mer för att vinna om man vet att man kan vinna nått!

Så på lördag ska vi ses och mäta midjemått och väga oss och bestämma "regler", asså typ vilket datum vi ska köra till och lite va man ska "vinna och så".

Och allt detta gör vi inte gör att vi är två super smala fjotisar som väger 51kg och är jätte missnöjda för att dom väger över 50. Utan detta gör vi för att vi inte är riktigt nöjda med våran vikt just nu, och den är mer än 51kg kan ja ta och tala om.

I mitt fall så vill jag kunna köpa kläder vart ja vill, och sluta behöva må dåligt för att ja inte alltid kommer i XL på gina tricot längre (och även andra affärer då förstås) Och sen så har jag lite panik över studenten och så, vill gärna kunna köpa en snygg klänning vart ja vill!!! Och så vill jg kunna vara med på kort på studenten utan att gå omkring och tänka "fan va tjock ja ser ut i den här klänningen".

Och på måndag ska jag följa med jossan på Friskis och svettis och köra ett gym pass, min första gym vistelse någonsin! Så vi får se hur det går!

Lite töntiga är vi kankse, men dom som tycker så får tycka så!

Så på måndag börjar alvaret, inge godis, ingen coca cola! :/



På lördag ska jag och jossan, som ja sa alldeles nyss, träffas och mäta och väga oss och så. Men de är inte de ända vi ska göra, vi ska (snaskråttor som vi är) mula i oss massa chips och godis och läsk och så eftersom att vi inte får äta nått sådant från måndag. Och sen så ska vi supa till ordentligt bara för att! Vi två alldeles själva (martin och linus kanske är med, vi får se) Så ja uppdaterar väll bloggen på söndag med massa trevliga fylle bilder :p




De va allt för idag :p

Ha de bra! :D

Puss&Kram♥

komentarer:
Postat av: Josephine

ÄR SÅ JÄVLA TAGGAD!, VI KOMMER BLI SNYGGAST OCH KOMMER VARA SNYGGAST PÅ STUDENTEN, PLUSS ATT JAG KOMMER ATT VINNA BIO:N ;D HAHAHA <333333

2008-08-14 @ 16:29:16
Postat av: Linda

Nej jag vet det är så jävla jobbigt så det är inte klokt...=P

2008-08-14 @ 17:14:49
URL: http://happylifeofmine.blogg.se/
Postat av: eva

http://www.buzzscout.se/?mref=1949 Här får man alltså saker hemskickade, och sen behöver man bara skriva lite om hur man tyckte saken man fick hem var. är ju faktiskt helt gratis. Svårare än så är det inte. Och vem vill inte ha gratis saker ? Det är till för både tjejer och killar, och det finns en massa prylar att välja mellan, så börja du också :)

2008-08-14 @ 17:29:32
Postat av: Sara

lycakt ill! :D

2008-08-14 @ 17:35:20
URL: http://littlenova.blogg.se/
Postat av: Magnus

jag går också på F&S det är juh skit kul, inte töntigt :D

2008-08-16 @ 22:14:05
URL: http://magnussword.blogspot.com/
Postat av: Angelica

Jag tror fan jag ska ha en sån tävling med nån kompis jag också, haha. Jag behöver motivation till att gå ned i vikt. Jag behöver det för att må bättre, men jag har ingen motivation .___. tycker det är så tråkigt att träna.. haha.

2008-08-17 @ 19:01:53
URL: http://angeliicaaas.blogg.se/

Skriv dina tankar och åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0