Studentmössprövning och Klementin trubbel!


Idag så har jag tagit mitt första steg mot studenten, jag har provat studentmössor och även beställt en. Nu börjar det verkligen kännas att gymnasietiden lider mor sitt slut. Måste kännas att det känns väldigt konstigt att veta att jag snart måste ta och bestämma mig för hur hela min framtid ska bli. Universitet eller inte? OSV.

De vart väldigt dyrt med studentmössa, okej visst jag hde kunnat gå och köpt en på en affär i stan istället för att beställa min via skolan, men jag känner att studenten är nått man bara kommer vara med om en gång och då kan man benemej unna sig lite lyx. Min studentmössa (+ett champange glas med mitt namn och en penna) kommer gå på 875 eller nått sånt :/ För jag ville ju absolut ha med allt. Diamantkvalitet,text,strimma upp till,brodyr bak, guldbokstäver bak, kokard och mössöverdrag.  Men det är ändå sånt man får räkna med, men jag längtar inte efter att ringa mamma och säga vad moin mössa gick på. Hon vet inte ens om att jag har provat nån tror jag. Men vi får väll se vad hon säger.

Längtar som fan, STUDENT 2009




 




Jag hade en väldigt trevlig lunch idag, men det vet jag inte om Malin hade, hon hade lite bekymmer.

-Han spruta på mej!
nån sek senare när vi alla börjat asgarva
-Sluta skratta jag har i munnen jag kan inte svälja

Man kan ju undra hur Malin äter klementin.....

komentarer:
Postat av: Sara

Ja men oj vad synd! hihi. Har ni mycket nu, börjar väl närma sig höstlov nu så brukar bli en del. var jättemycket veckan innan prov varje år för mig, utom i 3an då lärarna, allihop samtidigt, kom på att det var ju inte bra att lägga proven precis när alla andra gör det- så alla började plötsligt lägga proven veckan efter lovet istället. Kul liksom att ha prov på måndagen efter ett lov? Gah



Hur har din dag varit?

Själv har jag varit på arbetsförmedlingen och sökt jobb, sedan lunchat med en kompis och kollat lite i affärer och sist har jag gymmat. Nu är jag precis hemkommen! trött

2008-10-02 @ 19:12:32
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Sara

hua ja, minns nog stressen i 3an.. Men studentmösseprovning är roligt :-) Åh, ja men den var snygg i ask också! Faktiskst sant att edt är skönt att bryta av lite. Jag funderar starkt på den vita lampan från IKEA, om du minns?



Jag gick sam/sam, så har inte så mycket att komma med. Ingen praktik på gymnasiet tex. lite synd, jobbade inte extra heller då. Efter gymnasiet pluggade jag teckenspråk ett år på universitetet. Och sedan jobabde jag 2 mån i somras, men den avdelningen flyttar utomlands nu så har inte kunnat jobba vidare... så här är jag. och tänkte börja plugga i januari nu, så har inte så mycket tid på mig att jobba.

vad har du för framtidsplaner? och vad går du för linje?

2008-10-02 @ 19:35:34
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: j

ja längtar också, men de är ungefär 3 år kvar för mig, haha :D

2008-10-02 @ 22:57:54
URL: http://johannaostman.blogg.se/
Postat av: Just Picture It ?!

svar: nejmen det går väl över! :) just nu skriver jag blogg och kollar runt lite, ska snart ner och mysa mig med en kopp te och en filt! :) själv då? :)

2008-10-03 @ 12:51:34
URL: http://justpictureit.blogg.se/
Postat av: Mimmi

åh, vad kul. jag vill också ta studenten

2008-10-03 @ 13:28:41
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh vad roligt med studenten! du ahr säkert hört det förr, men det är nog den bästa tiden man har i skolan, vilka minnen! se till och njut ordentligt när dagen kommer =)



kram

2008-11-02 @ 18:55:52
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: Kul att du är med och tävlar, lcyka till! utser vinnaren ikväll som sagt:)

2008-11-02 @ 21:17:37
URL: http://lienes.blogg.se/

Skriv dina tankar och åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0